Sider

onsdag den 4. juli 2012

Juli billeder

Så kom juli og med den roser der blomstrer....
Her kommer lidt billeder af nogle af de blomstrende:


Her bruges klokkebusken som pæonstativ - prøv lige at se frøstanden.
En spandfuld Lychnis
Disse to hjerter får mig til at tænke på det frieri
som Lisbeth fra Høneballehaven's søn kom med til sin 
hjertes udkårne på scenen....meget romantisk.
Nu en næsten udfyldt rosenbue...

En gave fra en kær veninde - et mariehønebo. Da
jeg skulle vise den frem, fløj der en mariehøne ud fra et af hullerne.

Endnu en gave - ja faktisk to.  Et pindsvinebo og
en rødbladet hyld - der står på den vedhæftede seddel, 
at hylden får dejlige rosa blomsterskærme...... det bliver spændende!
Endelig en øjenbæ - faktisk min egen skyld, for da jeg 
så Jette's fra Mit lille Gods' flotte flotte jasmin, blev jeg helt flov. 
Sådan ser min ud og den blomstrer kun i toppen og lidt på siden.
Nu skal den lige have lov at blomstre færdig, så får den afgjort
med grovfilen - eller saven.
Min nye »køkkenhave« helt fri for snegle af enhver art, så nu
kan jeg have min salat i fred!
Et vue af haven set fra trappen ved udestuen.
Højre side af Hesteskoen nu fyldt med
blomstrende geranier Rose Claire
Endelig vil jeg slutte med de lavendler, der 
overlevede vinteren i år og et kig ud fra den side af haven.

Det var et lille pip fra mig - jeg synes, der sker så meget både
i haven og privat, at der ikke bliver meget tid til at blogge.
Så herfra en god juli måned til jer alle.











37 kommentarer:

  1. Dejlige julibilleder fra din have, den øverste rose er da helt skøn. Også nogle skønne gaver du har fået (skal vi ønske tillykke med et eller andet tal??) og så kan både du og havens andre beboere få glæde af dem.

    Den sorte hyld hedder "Hovsa-hylden" hos mig, men jeg bliver mere og mere glad for den. Har lige set nogle store eksemplarer af dem, og de bliver meget smukke, så dem skal vi vist bare glæde os til. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke noget rundt tal blot 62 år! Det er jo ikke hverken fugl eller fisk.
      Jeg er da vild med den hyld især farven på bladene, sidegevinsten bliver da de rosa klaser,
      og hvis den bliver så stor, så må jeg vist nok flytte den. Nåe den tid...

      Slet
  2. Skønt med et kig i din skønne julihave. Og ja, parakdoksalt nok har vi jo allermindst tid til at blogge når der er allermest at fortælle om. :o)
    Rigtig god sommer til dig og dine.
    mange havehilsner
    Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har ret Trine - men jeg tager billeder, så må de blive vist til vinter, hvor tiden er til det.
      Tak og i lige måde til dig og dine Trine.

      Slet
  3. Smukke roser - hvad er det for en rose du har på buen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er to, den du ser tydeligst nu er »Super Dorothy« en forbedret »Dorothy Perkins« den
      cremefarvede hedder noget så flot som: »Mon Jardin et Ma Maison«

      Slet
  4. Også god juli måned til dig i din skønne have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie ja der er mange skønne ting lige nu - både havemæssig og runde dage, som skal fejres.

      Slet
  5. Hej Bente.
    Tak for kigget i din have. Den hyld bliver du glad for. Den får de smukkeste blomster.Jeg har både den bredbladet og den fligede, Hvor sødt med et Mariehønebo :)))))). God Juli til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og den er allerede taget i brug af en Mariehøne - overvejer at flytte den hen til den ene rosenbue, så Mariehønsene hurtigt kan spotte lusene!
      Jeg er allerede glad for hylden, at den fandtes i en fliget udgave, er nyt for mig. Meen så må noget andet ud, for så meget plads har jeg ikke.

      Slet
  6. Hej Bente.Tak for den pæne omtale af min jasmin.Den har kun godt af at blive klippet,for så for den flere blomster året efter.
    Prøv at se mit nye indlæg.Der er et billed med en rigtig flot lavendel.Og også mange billeder med formklip og opstamning.Rigtig god juli til dig.Skal selv til Bornholm til jazz-festival.Håber vejret er med os.Knus jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja jeg må ind og kigge selvom det ikke var meningen, at jeg skulle bruge (nu 1 time) tid herinde idag.
      God tur til Bornholm en af mine yndlings øer. Vejret er altid godt på Bornholm.

      Slet
  7. Dejlige kig ved dig Bente og ja det kniber vældig med at følge med lige for tiden. så må vi vise billeder til vinter ha ha. der trænger vi også mere.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  8. Ja du har ret Helle, tiden er til udeliv lige nu, og da vejret jo er godt gælder det om at nyde det i fulde drag.
    Det her foran skærmen, må være til en regnvejrsdag.

    SvarSlet
  9. Dejlige sommerbilleder.
    Pindsvine-boligen er vel nok flot - sådan én har jeg aldrig set før.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror min datter har fundet den på nettet - der fulgte foder med specielt til pindsvin.... men jeg fodrer kun
      hvis jeg ser det, for jeg vil ikke fodre hele kvarterets katte!!

      Slet
  10. Det var vel nok hyggeligt med et kik i din have, som bare er så velplejet. Jeg giver dig helt ret: D'er sker så meget lige nu. Både i haven og i livet.
    God sommer Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og du er også velkommen irl at you know it! Velplejet og velplejet jeg ved jo godt, hvor jeg IKKE skal tage billeder - kender du det?
      Tak og i lige måde og tak i hilsen i dag kom med John - Selv god sommer og håber på bedring for dig!

      Slet
  11. Ja vi har næsten for travlt til at blogge, men kan alligevel ikke lade være. Hyggeligt med et indlæg fra dig, hvor du oven i købet har tænkt på min kære Per, det var sødt. Dejlige gaver du har fået og smukke roser du viser.
    Håber vi snakkes en gang imellem, når du får tid til en lille kommentar, men du har ret, det er farligt at sætte sig bag skærmen, der går nemt en time.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth - det var bare sådan noget, der går lige til hjertet, så den kære Per popper op, bedst som man går og bekæmper ukrudt, så sidder jeg der og smiler til mit skvalderkål!
      Ja i morgen er der udsigt til skybrud, så mon ikke jeg skal surfe lidt, ikke på bølgen den blå, men på Havebloggen - kom til at skrive Gavebloggen, hvilket det jo dybest set også er!
      Jo jo jeg kigger ind i ny og næ, men får også børnebørn på besøg, da den store jo har sommerferie, så en lille ferie her, kan jo forlænge den lange sommerferie.

      Slet
  12. Hej Bente!
    flotte roser du har. Hylden er rigtig dejlig, og ja, den får skønne klaser af lyserøde blomster. God juli til dig også.

    Sommer havehilsen
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har nu kun 2 der blomstrer endnu. Men det er måske meget godt med al den regn der trues med!
      Hylder bliver spændende!

      Slet
  13. Hej Bente. Skønne billeder. Tak for kigget. Også rigtig god juli måned til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Jeg måtte jo lige ind og se jeres flotte udestue. Tænk at den er færdig - så kan du glæde dig over haven også i regnvejr. Skønt.

      Slet
  14. Dejlig tur rundt i din skønne have, som altid flot:) Ja, det kniber med tiden men jeg MÅ alligevel lige rundt hos mange og følge med og lige "droppe" en kommentar, så man kan se jeg har været her. Du skal vist være glad for din hyld, så mange skriver positivt om den, jeg har desværre ingen selv.

    Hvor er dit pindsvinebo altså sødt. Ja, og hjerterne - sikke en romantisk historie, Lisbeth kunne fremvise, og så fra det virkelige liv.

    Ha' nu en dejlig juli måned og hils John mange gange.

    Knus Ulla

    SvarSlet
  15. Ja nu er det jo imellemtiden blevet regnvejr, så huset har fået den helt store tur og så var der lige tid til at følge lidt op på bloggene.
    Jeg tror også det er et hit med den hyld. Alm. hyld breder sig for meget til min smag. Den skulle denne her ikke gøre.
    Hils tilbage og Malcolm også selvfølgelig!

    SvarSlet
  16. Dejlige billeder fra din smukke have.
    Flot mariehønebo og pindsvinebo.. Første gang jeg ser det.
    Tak for kigget.
    Også dejlig juli måned til dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja det er nogle fine gaver jeg har fået - og jeg er også taknemmelig og glad for dem!

      Slet
  17. Kære Bente. Tillykke med fødselsdagen forleden. Sikken skønne gaver - det pindsvindebo er da simpelthen ikke til at stå for. Vi har før haft pindsvin i haven, men det er pist væk.

    Skønne skønne roser. Det er en skøn tid, jeg nyder også mine roser.

    Rigtig god juli til dig også.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lise Lotte - ja jeg har jo ikke så mange roser, men dem jeg har, er jeg glad for.
      Foreløbig er kun 2 af dem sprunget ud.
      Vi har nu heller ikke pindsvind i haven - men man har jo lov til at håbe og med sådan en bolig, kan det jo være den flytter ind!

      Slet
  18. Tak for turen i din skønne sommerhave,det ser så dejligt ud. Hvor er den skøn, den første rose du viser ;o),

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja velbekomme - jeg er bare ikke så god til at tage billeder. Den cremefarvede rose er faktisk mere mig. Den rosa er for tung i hovederne og derfor og ikke så god til at plukke ind.

      Slet
  19. Godmorgen Bente.
    Nu har jeg tilmeldt mig som fast læser hos dig, og jeg glæder mig til at følge din blog. Det første, jeg lagde mærke til, var faktisk de smukke belægninger, man kan se på billederne i din fotocollage øverst på bloggen :o)
    Roser er skønne, og din bue med Dorothy Perkins er meget smuk.
    Den mørke hyld har stået på min ønskeliste. Jeg håber, at få plantet én her i sensommeren.
    God idé med både mariehøne- og pindsvinebo.
    Hvor er dit højbed fra?
    Hilsen Christel

    SvarSlet
  20. Lige et hurtigt hej, jeg har nydt at kigge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne - hyggelig og godt at du nød det!

      Slet
  21. Et noget forsinket tillykke med fødselsdagen sikke dejlige gaver du har fået, Bente:o) Din julihave ser skøn ud masser af frodighed.

    SvarSlet
  22. Tak Lisbeth. Ja jeg er rigtigt blevet begavet. Herligt med have-gaver! Ja der er dejligt i haven lige nu!

    SvarSlet