Sider

søndag den 1. december 2013

Advent

Igen i år - som jeg plejer - har jeg lavet  3 adventskranse.

De er lavet af grenaffald fra vores birketræ og mos
og birkebark som en sidste hilsen til det stolte træ, der faldt.

Denne her er vores egen udgave...


Tv er til mine yngste børnebørn og th den til min ældste datter
Jeg er ikke særlig god til at tage billeder af dem....det synes jeg er svært!



Som tak til Lisbeth Countryliv for at vise at pinjekoglerne er i hus!


Lidt nyindkøbt pynt. Jeg er vild med det gamle look.



Jeg kan lige nå at ønske God søndag inden en ny uge starter.
Her med den gamle Bering tromme

25 kommentarer:

  1. Så er det jul:0) Hvor er det nogle smukke adventskranse og traditionen med at du binder til børnebørn og din datter er hyggelig og de er heldige.
    Det var godt at du fandt pinjekoglerne, jeg synes at de er fine. Også din gren i Beribgstrommen er fin - med smuk julepynt. Dit nye julepynt er smukt især englen synes jeg. Glædelig december og ha en god uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth det er nu også hyggeligt, at vi hjælper hinanden. Vi bliver nu også forkælede af pigerne. Igen i år har vi fået Adventskalender, det er forkælelse.
      Jeg skyndte mig over i de 4 årstider, som du sagde. Der var nu heller ikke mange til tilbage!
      En god uge til dig også.

      Slet
  2. Flotte adventskranse Bente og fine arrangementer, det ser godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth ja så er der gang i pyntegenet igen. Det er nu hyggeligt med ekstra lys i denne mørke periode.

      Slet
  3. Fine advendtskranse, kan godt lide at du har tænkt på modtagerne, tænker på den med nisserne til de små. Fint nyt papirpynt du har fundet. Pinjekoglerne har jeg altså også en svaghed for.
    Juleknus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette - Ja selv er jeg ikke til nisser, men det er mine små børnebørn, og så er det da det de skal have. Selve kransen er altid bundet ens…så er det kun pynten der ændres! Pinjekoglerne er også et must i min julestue!

      Slet
  4. Hej Bente
    Hvor er det nogle fine kranse du har lavet, jeg er især vild med ideen med nisser fremfor lys i kransen til børnebørnene ;)
    Ingen jul uden pinjekogler, sådan er det også her ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Arh Heidi her må jeg nu skuffe dig, der kom også lys i nissekransen, jeg er bare så elendig fotograf, så de kom først på efter jeg havde taget billedet! Dejligt med pinjekogler de er altså specielle. Da vi et år var i Toscana og boede i en pinjelund, skulle du se mig med rumpen i vejret og samle kogler!

      Slet
  5. Hej Bente. Det ser bare rigtig godt ud. Jeg kan lide alle dine kranse, især den med de røde nisser. Jeg kan også godt lide dit naturlige pynt. Du er rigtig kreativ.

    SvarSlet
  6. Tak Birgitte ja den med nisserne blev mine børnebørn også glad for. Der er altid noget for børn i deres krans.

    SvarSlet
  7. Hej Bente
    SUPER kreativ du er med tre så forskellige kranse - hvor er de FLOTTE.
    Jeg er da helt vild med de stjerner der er lavet i nodepapir - de ser håndlavede ud ?
    God aften
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Ja de er hjemmelavede, men ikke af mig. Købt på loppemarke i lørdags. Fik også købt julekugler lavet med nodepapir. De er vildt søde!
      Kranse har jeg lavet i mange år til mine piger og min mor ja og mig selv. Søger altid nye måder at lave dem på!

      Slet
  8. Hold da op hvor er det fine " ting" du har lavet. Hvem der bare kunne lave sådan noget.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  9. Det nu kun kransene jeg har lavet. Den fine stjerne er købt på loppemarked, såmænd!

    SvarSlet
  10. Meget fine kranse. Din datter og børnebørn er meget heldige, at du også laver en til dem.

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte - det går nu heldigvis to veje mht at give. Vi var så heldige, at få en Adventskalender med hjem i år igen. Så vi bliver skam også forkælede!

      Slet
  11. Hej Bente.Ja! så er hjemme igen fra en dejlig tur til Berlin.Fine kranse du har lavet.
    Og De fine engle er jeg bare vild med.Men spejl fadet med pinjekoglen er min favorit i dag.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  12. Hej Jette velkommen hjem til julehygge.. Pinjekoglerne er også min favorit. Det var Lisbeth Countryliv der vidste, hvor de med fordel kunne købes!
    Vi har også skruet op for lysshowet udenfor…det elsker jeg i denne mørke tid knus tilbage …!!

    SvarSlet
  13. Skønne, skønne sager! Gad vidst, hvor mine 2 gamle Bering trommer har gemt sig i år...

    Hjerteligst

    SvarSlet
  14. Ja gode gamle Bering, ham kan jeg godt savne lidt på TV, han var charmerende og god til at lære fra sig! Gad vide hvor han går og gemmer dig? Jeg må jo spørge dig, i dag til julefrokost kunne jeg underholde med »Allan« takket være dig!

    SvarSlet
  15. Gemmer sig selvfølgelig!!

    SvarSlet
  16. Dejligt at kunne være til gavn, Bente. Næh du har ret, Bering går ikke og gemmer mig ;) Men jeg gemmer ham. Eller rettere, jeg har fundet ham frem og vil kigge på ham imorgen, mens familien sover. En dvd med "Erik Bering laver Juledekorationer"...

    Men bortset fra det, så gik han på pension for nogle år siden - tvunget af helbredet: http://lokalavisen.dk/erik-bering-slipper-aldrig-blomsterne-/20080807/artikler/821906937 Han kunne et og andet den mand!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  17. Fine adventekranse...... Jeg elsker at du laver til familien også. Det er en fin tanke syntes jeg.
    og de elegante små engle- dem elsker jeg virkelig også. Har du selv lavet dem.
    GLÆDELIG JUL
    Susan

    SvarSlet
  18. Næ nej englen har jeg ikke selv lavet. Kender

    SvarSlet
  19. der har samlet gamle bøger, og det skal de helst laves af, så de ser lidt gamle ud… giver det bedste look, synes jeg.

    SvarSlet