Sider

mandag den 12. maj 2014

En snegl på vejen..........

eller rettere - mange snegle.....

NU er der da godt nok kommet regn til haven.
Man skal passe på med, hvad man ønsker sig - for det ønske er da 
gået i opfyldelse her i haven.

Her kommer lidt billeder fra haven i maj:



Æbleblomst


Dramatisk farve i tulipaner. Her vil jeg så den brogede judaspenge til næste år.
De vil passe fint med den blåsorte farve.


Denne kørvel fik jeg af Jette fra mit lille Gods -
den er helt henrivende i både blade og blomster - og den skulle
være en god skvalderkålsbekæmper.
(og så er kørvelsuppe med halve æg jo ikke at fornægte)


Et par af de gulbrogede fra haven..



Snart blomstrer mini syrenen. Den står nordvendt
og ved indgangen til udestuen - og dufter helt fantastisk



Storkonval og benved op af pæretræet.


Jeg er vild med de våde sten i haven - fordi granitten bliver så fin fremhævet
NU har jeg set det - men den er altså også smuk i solskinsvejr!


Lidt inspiration fra HAVEFOLKET - jer er gået i gang med at  lave lækker  
brændenældejuice til mine planter:


Jeg vil slutte af med at ønske alle en fortsat dejlig maj.

Jeg er desværre ramt af sygdom, så jeg blogger og kommenterer ikke så meget, som jeg plejer.
I må bære over med mig - jeg vender stærkt tilbage, når jeg er oppe på
100% igen!

De fleste SMIL er startet med et andet smil.


26 kommentarer:

  1. Ja her skvulper vandtønden også over, og når en ny blygrå skymasse nærmer sig, snupper jeg lige et par fyldninger af vandkanden for at fordele vandmasserne. (vil jo også gerne have tønden fuld når solen kommer igen:))
    Dejlige billeder af din smukke frodige have, og Tak fordi du lige mindede om brændenældejuicen, og noget agerrokkebryg må jeg også lige have kreeret! :-)
    Rigtig god bedring, og dejlig Maj til dig også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice - Ja for lidt og for meget - vi haveejere er aldrig til at stille tilpas, vel. Men vi elsker fyldte tønder! Brændenælde og agerrok ja det må du i gang med - det er det rene krudt til vores blomter. Fortyndet forstås! Tak!

      Slet
  2. Dejlige billeder fra din smukke have.
    Rigtig god bedring....
    Håber du snart er oppe på dupperne igen.
    Knus Aase.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase - ja jeg er da i haven hver dag....det er ligesom der jeg tanker op!

      Slet
  3. Hej Bente. Hvor har du mange fine blomster her i maj, det ser bare godt ud. Jeg håber, du snart er rask igen og kan komme ud og nyde haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte - ja der sker noget i vores haver i maj måned!
      Jeg er nu i haven uanset om jeg er rask eller ej - der går vist lidt tid før jeg er helt
      rask igen.

      Slet
  4. Der er dejligt i din have, også med regn på - men du har ret - vi ønsker os lidt solskin igen og varmere dage, så vi kan SIDDE udenfor. Flotte æbletræer :)
    Og sikken elegant regnvandstønde, den må Malcolm se - vores er en grøn plastikfidus...

    God bedring, Bente :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville ikke have sådan en plastic en - vi har faktisk 2 vintønder og jeg er så glad for dem. Jeg synes de pynter i haven. John har lavet understellet af egetræ så den passer til en vandkande i højden.
      Tak!

      Slet
  5. Ja det var dejligt med regn, men som altid er vi ikke tilfredse, så nu vil vi gerne have sol igen :) men det lover de heldigvis til Bededagsferien. Smukke brogede blade og alt det andet.
    Heldigvis ser jeg dig på fb, så jeg ved du er med.
    God bedring og pas godt på dig
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og i Bededagsferien tager vi på rekreation hos ældstedatteren. Det er nemmere via min mobil på FB og jeg er så træt af alle de anonyme der kommenterer på bloggene. Jeg tror jeg sletter 30 stk. hver dag - jeg kan ikke se hvad glæde man har af at kommentere noget der ikke har med et indlæg at gøre! Hfpmmm!! Vrisse vrisse!
      Ja det går jo indtil videre meget godt - men jeg passer også på mig!
      Knus

      Slet
  6. Hej Bente
    Ja nu er vi dækket fint ind med vand i haverne, og her har det heldigvis holdt tørt hele dagen, så nu mangler jeg kun solen ;)
    Skønne skønne maj billeder fra din have, der er så meget fint at nyde lige nu ;)
    Rigtig god bedring kære Bente, jeg håber du snart er på toppen igen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg synes vi har fået rigeligt nu - sådan i snit 11 mm hver dag - jeg har endnu ikke tømt for i dag.
      Maj er jo en skøn måned i alle vores haver!
      Tak men jeg har det indtil nu meget godt - men skal gå til en masse behandlinger - og det er trættende!
      Hellere vil jeg bruge min tid i haven!

      Slet
  7. Hej Bente.Dejligt med et indlæg fra dig.Og dejlige billeder fra din skønne have.
    Er glad for ar du nyder min kørvel.........og bruger den.
    Min lille dværgsyren er også lige på trapperne.............de er bare SÅ smukke når de blomstre.
    Min mor lavede altid gødning af brændenælder........men har ikke selv nogle i haven.
    Er det er allium der blomstre allerede?
    Rigtig god dag knus Jette.
    PS. ringer til dig i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja nu fik jeg endelig taget mig sammen. Men jeg laver indlæg på Facebook i de grupper jeg er med i - for det kan jeg gøre hurtigt, og det passer mig bedst lige nu.
      Jeg har nu heller ikke brændenælder i haven - de er fra Stevns fra ældstedatterens have. Hun har dem i hobetal i skoven. Jeg har også tørret nogle til te - da de har en helbredende effekt og det må de jo hjertens gerne have.
      Ja det er en allium der blomstrer lige nu. Jeg kan ikke se at du har ringet - men jeg har været afsted det meste af dagen i dag.

      Slet
  8. Jeg er lidt sent ude med at læse dit indlæg, men bedre sent end aldrig... ;)
    Dejlige billeder fra din regnvåde have, nu er det i mellemtiden blevet fantastisk vejr igen, det håber jeg også du nyder.
    Rigtig god bedring til dig, håber du snart er oppe på fuldt blus igen.

    SvarSlet
  9. Jo tak - men inden jeg fik svaret har vi igen haft en kæmpe byge ind over haven igen.......og det betyder snegle igen!
    Tak for god bedring - men der går desværre lidt længere tid med at få helbredet op op fuld skrue igen....men når året er gået, er jeg helt klart inde i kampen igen!

    SvarSlet
  10. Hej Bente
    Jeg har lige set du har sendt mig nogle beskeder, jeg beklager at jeg først reagere nu, men jeg har ikke været på den sidste mdr. tid. Hvor er det sødt af dig at huske mig mht dine dejlige pelargonier, jeg håber der trods min sene tilbagemelding, stadig står mit navn på dem ;0)
    Jeg kan se du skriver at du er syg, jeg kan næsten fornemme det er noget langvarigt du døjer med, men jeg håber du er i bedring, og har mulighed for at nyde din dejlige have, for den ser da helt utrolig dejlig og velplejet ud. Jeg ved godt jeg har skrevet det før, men jeg er VILD med dine fine og forskellige belægninger.
    Jeg sender dig en alm. mail.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  11. Godt Anita jeg har sendt dig en mail også - og ja der står stadig Anita på de pelargonier jeg har stående i udestuen.....!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var faktisk din besked via mailen jeg "opdagede". Dejligt du stadig har pelargonierne til mig, jeg håber jeg kan få en tur forbi dig "passet ind" i løbet af den kommende uge eller evt. næste weekend - men det kan vi aftale nærmere vi over mailen !
      God Søndag.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  12. Hоwdy! This article could not be written any better! Going through this article reminds me of mу ρrevious гoommate!
    He cοntinually kept talking about thіs. I'll forwaгd thiss article to ɦim.
    Farlу certain he'll have a great read. I appreciate үou for sharing!


    Look into my hοmepage best boulder pictures

    SvarSlet
  13. Hvor er det en fin tønde du har til regnvand. Hvor har du den fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er jeg også glad for. Købt i Coop's Netbutik.

      Slet
  14. Skønne majbilleder du viser fra din have. Jeg håber det går bedre med helbredet og ønsker dig god bedring.
    (Jeg har selv været noget fraværende fra blogverdenen i foråret og sommeren, så jeg har ikke set dit indlæg før nu).
    Jeg håber du har haft mulighed for at nyde de mange solskinstimer i haven, og at der har været lidt vand tilbage i tønderne til den tørre sommer vi har haft :)
    Mange hilsner
    Ane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ane
      Ja jeg er selv ret fraværende fra bloggen - som du ser. Tak for ønsket om god bedring, det går heldigvis fremad.
      Det har jo været en helt vidunderlig sommer, så vandet holdt ikke længe i tønderne, desværre.

      Slet
  15. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvarSlet