Sider

torsdag den 10. oktober 2013

Havebesøg og nye pelargonier 

I dag fik jeg besøg af Ole fra  http://oleshave.blogspot.dk/

Med sig havde han en kasse fyldt med pelargonier og
planter. I kan tro, at jeg blev glad.


Ingen af dem havde jeg, så det var rene nyheder!


Så fik jeg et granatæble og en aloe,
så nu skal der luses ud i dubletter og gøres plads

Tak for en hyggelig havesnak og for de fine
planter Ole!


Så fint tog pelargonierne sig ud efter ompotning i lerpotter.
De fleste pelargonie navne kan ses på Oles blog, ellers spørg.

Så kommer der lidt billeder fra haven.


Troldhassel som bugner med nødder i år


Set fra bagsiden ingen efterårsfarver dér


Klokkeranken kan endnu


Japansk kirsebær nu med løvfaldsfarve


Kornel China girl - er stadig grøn
forrest rødmende blåbær 


En fortsat god aften herfra og lige om lidt
god week-end


22 kommentarer:

  1. Nå så kom Ole pludselig, det var da hyggeligt, og heldige dig, der fik nye pelargonier. Tillykke med det. Min kornel er heller ikke begyndt at få høstfarver. Din klokkeranke er så fin, jeg har ingen i år. Ikke dårligt med masser af nødder i troldhaslen, er de små? Man kan ikke rigtig se dem på billedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dejligt med havevenner overalt i Danmark. Tak! Nødderne har normal størrelse. Jeg tog nu et billede tæt på, men synes det var lidt rystet, så det blev kasseret.

      Slet
  2. Hej Bente
    Hvor er du blevet begavet, hold da op en masse dejlige pelagonier du har fået, det må da virkelig ha' udvidet "bestanden". Hvad er det du har bundet kransen af, som ligger på dit græskar ?
    God aften
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  3. Hej Anita
    Ja jeg blev altså også glad, og at han så kommer med helt nye til samlingen, så stiger glæden!
    Kransen jeg har bundet er af frø fra den blå snerle, den har simpelthen blomster uafbrudt siden juni, og er stadig i gang.

    SvarSlet
  4. Hej Bente
    Dejligt med besøg og sikke fine værtindegaver ;o)
    Hvor ser der dejligt ud i din have, her blomstrer klokkeranken også endnu. Jeg stod og kiggede på mine blå snerle ranker med frø den anden dag og tænkte at de ville gøre sig godt i en krans, og det har du så lige bevist at de gør ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja heldige mig! Det var jo dig, der lærte mig at bruge egne frø til produktion af klokkeranke og de kan endnu!
      To sjæle en tanke. Der var så mange frø i den blå snerle, og jeg kan hente endnu flere, så jeg tænkte, at man da kunne bruge dem til noget andet end at smide ud!

      Slet
  5. Hvor dejligt med fine nye til pelargoniesamlingen :) Den ene ligner Black Velvet Appleblossum som jeg selv frøsåede i vinters - det var første gang jeg prøvede det. Det er dejligt med besøg af andre planteglade mennesker, så kan der virkelig snakkes i timevis. Flotte efterårsfarver i buskene i haven og stort flot græskar med snerlekrans.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå nå se det vidste jeg ikke om dig, at du også sår pelargonier! En til i klubben! Jeg sår nu ikke selv, men kan godt se, at det også er spændende. Du ramte plet det er Black velvet rose. Du ret i det med, at man bare kan tale i timevis!

      Slet
  6. Tillykke med dem, Bente. Han er altid god at få besøg af, ham Ole! Og god bedring må man måske have lov at sige?

    Dubletterne, hvis du bare skal have luset (luget?) ud, så har jeg en ledig trappesten. ;-)

    Hilsen og host herfra. God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak Marianne og host host! Ja det er dejligt med en P. Nørd, men jeg tror nu også Ole var pænt tilfreds.
      Dem jeg luser ud i er de kedelige almindelige, men kom endelig forbi, for jeg klipper også gerne en stikling af til dig, af de lidt sjovere!

      Slet
  7. Det er skønt at have nogen at nørde med :)
    Hvor ser det fint ud med kransene på græskarrene. Jeg er kært lidt træt i de sædvanlige græskar hoveder.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla - det var bare en masse afklip, som jeg synes var for godt at smide ud, så det var bare en hurtig krans! Pynt for sjov!
    Ja vi fik nørdet Ole og jeg, han er god til at lære fra sig!

    SvarSlet
  9. Godaften Bente.Er lige vendt hjem fra besøg på landet hos noget familie.Smuk tur til Ny.Sjælland.
    Dejligt med besøg af en anden have nørd.....og så med dejlige gaver.
    Og hvor er din klokkeranke bare smuk.Ligeledes den fine pynt på græskaren.
    Håber da ikke at du er alt for underdrejet?.God weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hej Jette...jo jeg var lidt underdrejet, men er på vej op igen. Ja det var en dejlig overraskelse, sådan af få tilført flere pelargonier. Jessie har afleveret en plante til dig, så den har du tilgode.
      Selv god weekend

      Slet
  10. Hej Bente. Nej hvor spændende med de pelargonier. Du er godt nok heldig. Det er da herligt med så mange gode venner i haveblogland! Din have har mange flotte farver nu og det ser rigtig godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte. Ja det er spændende. Ved du at den ene jeg fik lignede Crocodile jeg fik af dig. Men det er slet ikke den samme, denne her hedder Croletta. Den er lille nu, men jeg skal nok tænke på dig til næste forår, når den har vokset sig lidt større. Det er er sjovt at have to, som ligner hinanden men slet er ikke er den samme. Blomstens farver kender jeg heller ikke endnu.

      Slet
  11. Det lyder bare hyggeligt med nørde-besøg og nye Pelargonier :-) Min lille Troldhassel har også nødder i år, Det vidste jeg slret ikke at de får. Skal de modne på busken?

    SvarSlet
  12. Det er hyggeligt med besøg af en anden P-nørd. Troldhasselens nødder falder af, når de er modne, men du kan se når de skifter farve og bliver lysebrune. De første år er nødderne ikke så store, men jo ældre busk jo større bliver nødderne, er min erfaring. Jeg deler med egernet. Det er i regelen, når jeg ser tomme nøddeskaller rundt omkring i haven, at jeg lige ser efter om de er plukkeklar.

    SvarSlet
  13. Altid rart at få havebesøg. Tillykke med de mange ny planter.
    Gode efterårsbilleder.
    Hvor er kransen på dit sidste billede dog smuk.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt og dette var helt uventet! Tak jeg er da også glad for nye og spændende perlagonier. Tak for rosen - det var nu en hurtig krans sådan lidt for sjov.

      Slet
  14. Quanti gerani!! Complimenti anche per il resto del giardino che si sta colorando :D

    Un saluto!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ciao Pontos
      La ringrazio molto voi ...... Penso che sia bello avere un amico Pelargonie!
      Grazie per la rosa!

      Slet