Sider

lørdag den 1. december 2012

1. December

Jeg har lavet et stjerne kalender til mit barnebarn i USA. 
Den vil jeg gerne dele med jer. 
Selvfølgelig har jeg fjernet de personlige kommentarer,  hun har fået med
på vejen, men måske den kan bruges til inspiration.

Hver dag skal hun hænge en stjerne på en gren, og med
hver dag følger et brev, med fortællinger om julen og de 
traditioner vi har i Danmark ...........



Dagens pelargonie: P. x  splendide (P. ovale x P. tricolor):


Dagens stjerne:


20 kommentarer:

  1. Hej Bente

    Hvor er det en SUPER GOD IDE - du bliver da nød til at give os dagens tekst her inde på bloggen, for det er da lige til at blive oplyst af :o)
    God weekend
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  2. Godt det vil jeg så fortsætte med Anita til inspiration og glæde for alle de søde havebloggere!

    SvarSlet
  3. Det er en god idé du har fået med stjernekalenderen. Jeg er sikker på, at dit barnebarn vil glæde sig hver morgen i december til at få en sød (og informativ) historie.
    Og det vil jeg også glæde mig til, hvis du lægger dagens historie herud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne ja jeg har da tænkt mig at I får en historie hver dag! Ja Nadia er elsket og savnet…og det ved hun!!

      Slet
  4. Det var dog en helt fantastisk julekalender Bente......dit barnebarn er heldig at have en bedstemor som dig...og så sådan nogle skønne stjerner :0)

    God 1. december til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det…og da det er 2. år jeg sender kalender til hende; sidste år med div juleting og en anden slags breve…ja så måtte jeg jo »opfinde« den dybe tallerken på ny! Vi savner hende jo!!

      Slet
  5. Hvor er det bare en god idé og et godt alternativ til det sædvanlige "skrammel" Vi ellers stopper i vores børns sokker :-))
    Super !

    SvarSlet
  6. Sidste år var det indkøbte juleting og da hun er 20 år, og lidt for gammel til »skrammel« som du udtrykker det! Tak for julekalender til Havefolket også. Det er så min julekalender!

    SvarSlet
  7. Hvor smukt Bente, der er lagt hjerte og sjæl i det projekt. Mon ikke der er en, der bliver glad. Vil glæde mig til at se, hvad du har fundet på hver dag indtil d. 24. dec.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er der og du ved jo, at jeg har været i gang længe. Alene posten til USA tager ca 10 dage og lidt længere for pakkepost! Hun er jo savnet den små Nadia.

      Slet
  8. Hej Bente.Ja! jeg kan da også kun sige.Hvilken dejlig juleide.Og jeg er sikker på at dit barnebarn glæder sig hver dag,til at modtage en ny stjerne med fortælling.
    Rigtig god første jule weekend til dig og din familie knus Jette

    SvarSlet
  9. Tak Jette hun er også spændt og det samme er de to drenge hun passer, ved jeg! Vi taler jo sammen via Skype!

    SvarSlet
  10. Hvor er det en fantastisk idé! Den ligner lidt de amerikanske adventskalendere hvor man får en ny figur til at sætte op hver dag, men din kalender er meget mere personlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana jeg kender ikke den amerikanske kalender, du omtaler. Men jeg var jo nødt til at finde på noget nyt, da hun valgte at tage et år mere!

      Slet
  11. Det er en rigtig sød julekalender - 1. december er i hvertfald :)
    Har du været i USA og besøge hende?

    SvarSlet
  12. Hej Ulla…ja vi har været i Mahopac nær New York og besøge hende, da hun boede der. Nu er hun flyttet til Los Altos nær San Fransisco, meeeen jeg tror nu ikke vi tager turen igen!

    SvarSlet
  13. Kære Bente. Hvor er det dog en fantastisk idé. Den gemmer jeg hos mig til jeg en dag - forhåbentlig - også får børnebørn.

    Lækker lækker Pelargonie.

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
  14. Kære Lise Lotte - ja og jeg har faktisk også en liggende fra sidste år. Det tager jo lidt tid at lave.....men det er sjovt og jeg ved jo, at det varmer, at få en sådan kalender. Du har ret det er en lækker pelargonie.
    Knus tilbage.....

    SvarSlet
  15. Hej Bente
    Sikken en dejlig og lærerig kalender du har lavet. Tak for kigget. Rigtig sjov idé.
    Der ser skønt ud i din have og jeg glæder mig til at følge din blog.
    Hilsen Lisa
    Ny i blogland

    SvarSlet
  16. Kære Lisa
    Først velkommen i Blogland, dejligt med nye bloggere og ny inspiration. Godt at du kan lide kalenderen, det glæder mig! Som du kan se, er jeg også glad for pelargonier…i denne kalender kommer du til at se 24 forskellige af, hvad jeg har af forskellige!

    SvarSlet